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aaron Administrator
Anmeldedatum: 15.01.2003 Beiträge: 15344
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Verfasst am: 07.12.2005, 00:15 • Titel: Re: Brushless/LiPo für 1/18 |
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Quote: "The controller generates sounds through the motor"
Wie Funktioniert dass denn ??
is zwar nicht wirklich wichtig interessieren würds mich
aber schon
... damit ist wohl das Piepsen gemeint, das eigentlich alle getakteten Regler produzieren
Ganz genau weiß ichs nicht, hab mich ehrlich gesagt noch nie damit beschäftigt, vermute aber eine Rückkoppelung durch die Motorwindungen, die das Pfeifen verursacht. _________________ CULTiges:
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Dejan Hop-Up Held
Anmeldedatum: 13.11.2005 Beiträge: 114
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Verfasst am: 07.12.2005, 12:38 • Titel: Re: Brushless/LiPo für 1/18 |
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Hi,
@Memkafalamed
ich habe nur wie in der Anleitung beschrieben den Reset durchgeführt.
Ohne PC Kabel
Die Einstellung Mod 4 gewählt ( für zwei Lipos )
Über die Drehzahlreglung habe ich mir noch keine Gedanken gemacht, da die Power für den Zilla mehr als genügend ist
Aber ich werde mir sicher auch noch das PC Set zulegen..
Möchte das ABS Ausprobieren
PDF Genius 30
http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/2895.pdf
Auf der Site 18 hat es die Tabelle für die Drehzahlen
die man Einstellen kann
Würde mich auch Interesieren wie die Werkseinstellung für den 330 ist
Ich bin mir nicht ganz sicher, habe die Unterlagen leider vom 330 Inline nicht bei mir (= 9600 U/V )
Grüsse
Dejan
Zuletzt bearbeitet von Dejan am 07.12.2005, 12:38, insgesamt einmal bearbeitet |
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BlackWind Offroad-Guru
Anmeldedatum: 17.01.2005 Beiträge: 657
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Verfasst am: 09.12.2005, 01:18 • Titel: Re: Brushless/LiPo für 1/18 |
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um nochmal auf die "sounds through the motor" zurück
zukommen .. aus nem anderen Forum :
Quote:
Originally Posted by hoverkid
Funny that the topic of 'pings' should come up just now. I was at an indoor flying event on Friday night last, when a heated debate sprung up about how the beeps that occur when power is applied to the ESC and when the ESC is armed. Some folks said the beeps came from the ESC, some from the motor. We finally kind of agreed that the beeps come from the motor and that they must be caused by the ESC, but no one knew the mechanism by which these beeps were generated and how the motor, nominally a transducer of electrical to mechanical energy, could act as a sound transducer, too.
Can anyone explain? And how one changes things to get either a beep or ping would be interesting, too.
Thanks.
Wevets
Well, it's pretty simple actually... A speaker is really just a special purpose linear motor. A speaker is (usually) made up of a magnet and a coil of wire suspended inside the field of the magnet. When electricity is applied to the coil of wire, it becomes an electromagnet -- and it either repels or attracts to the magnet. This moves the coil towards, or away from the magnet. If you rapidly change the direction of the electrical current through the coil, it moves rapidly towards and away from the magnet. The coil is atttached to a paper or plastic cone which moves air, and creates the sound. Coherent sound is made when you use an audio amplifier to drive the coil, vibrating the cone assembly at the same frequency as the desired sound wave.
A brushless motor is made up of a magnet (rotor) inside of (a minumum) of 3 coils. When power is applied in correct order, the magnet rotates inside the coils, being continuously attracted by, and repelled by the electromagnets created by the coils. HOWEVER, if you use a different order, the magnet might just oscillate between two different coils -- instead of rotating. This creates a vibration -- which can be heard if the rotor is vibrated at audible frequency. Once the motor is mounted inside an airplane, the airframe itself acts as a sounding board (the surfaces vibrate slightly with the motor) which makes the sound even louder.
Try holding the motor tightly in your hand (which is a good vibration absorber) vrs one mounted in an airplane. The one mounted in the airplane will be many times louder than one held tightly in hand.
There is a special kind of linear motor used in devices which require very small linear movements at VERY high rate. This type of motor is called a "voice coil" motor -- because it resembles the coil in a speaker. This type of motor is commonly used to position the heads in computer hard disk drives. So motors and speakers are not very different -- they both use magnets and electricity to create motion.
hier noch der Link - Post #12
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=430549&highlight=speaker |
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ferdi CULT-Urgestein
Anmeldedatum: 20.12.2004 Beiträge: 1071
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Verfasst am: 09.12.2005, 07:48 • Titel: Re: Brushless/LiPo für 1/18 |
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Naja, als jemand, der sich mit bestimmten Arten von Lautsprechern mehr als etwas auseinandergesetzt hat, muss ich die diesbezüglichen Ausführungen absegnen. Wobei mir noch nicht ganz klar ist, was bei einem Brushless-Motor jetzt genau als durch die Spulen angetriebene Membran fungiert. Dies lässt auch der Erklärende offen. Wahrscheinlich wir dich die Vibration aufs Motorgehäuse übertragen und dort abgestrahlt. _________________ GS BIS IN DEN TOD |
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